Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Indexing Databases
Contact
Current
Archives
Editorial Policies
Open Science Policy
Editorial Process Policy
Evaluation Policy
Ethics and Good Practices Policy
Conflict of Interest Policy
Human Subjects Research Policy
Uso de Inteligência Artificial
Similarity Verification Policy
Copyright Policy
Privacy Policy
Correction, Retraction and Removal Policy
Submissions
Guidelines for Authors
Stages of Submission
Declarations, Forms, and Scientific Documents
Diretrizes para Dossiê
Submit Article
Notícias
Search
Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 13 No. 25 (2024): Dossiê: Homenagem a João Wanderley Geraldi
Vol. 13 No. 25 (2024): Dossiê: Homenagem a João Wanderley Geraldi
Published:
2024-07-09
Expediente e Sumário
Expediente & Sumário
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
APRESENTAÇÃO
Adriana Delmira Mendes Polato; Adriana Beloti, Marcia Cristina Greco Ohuschi
1-6
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.1-6
Entrevista
40 ANOS DE O TEXTO NA SALA DE AULA: ENTREVISTA COM O PROFESSOR JOÃO WANDERLEY GERALDI
Adriana Delmira Mendes Polato, Adriana Beloti, Márcia Cristina Greco Ohuschi
7-13
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.7-13
Dossiê: Homenagem a João Wanderley Geraldi
A QUESTÃO DESSE SUJEITO
Alexandre Costa
14-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.14-24
POR QUE INCOMODAM OS GRILOS? – A RESPEITO DA PEDAGOGIA RADICALMENTE CRÍTICA DE JOÃO WANDERLEY GERALDI
Luiz Percival Leme Britto
25-36
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.25-36
‘CHEGA DE NHENHENHÉM!’
Sinclair Pozza Casemiro
37-61
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.37-61
AS CONTRIBUIÇÕES DE JOÃO WANDERLEY GERALDI EM MATO GROSSO DO SUL
DA FORMAÇÃO CONTINUADA À PÓS-GRADUAÇÃO
Alan Silus, Gláucia Muniz Proença Lara, Maria Leda Pinto
62-81
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.62-81
JOÃO WANDERLEY GERALDI NOS CONGRESSOS DE LEITURA DO BRASIL (COLE)
Larissa de Souza Oliveira, Lilian Lopes Martin da Silva
82-92
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.82-92
Traces of memory
Traces of memory: Development of production, reading and linguistic analysis practices in Campinas – São Paulo, from 1985-1987
Norma Sandra de Almeida Ferreira, Lilian Lopes Martin da Silva
93-107
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.93-107
FROM ARIADNE TO GERALDI:
THE THREADS THAT WEAVE THE TEXT IN THE CLASSROOM IN PERNAMBUCANO’s ITINERARIES
Maria Aparecida Ventura Brandão, Francisco de Assis Silva Panta, Peterson Martins A. Araujo
108-122
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.108-122
CONTRIBUIÇÕES DE JOÃO WANDERLEY GERALDI PARA O ENSINO DE LÍNGUA PORTUGUESA NO BRASIL: EM FOCO A PRÁTICA DE ANÁLISE LINGUÍSTICA
Tatiana Fasolo Bilhar de Souza, Terezinha da Conceição Costa-Hübes
123-151
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.123-151
FROM ORIGINS TO DEVELOPMENTS: 40 YEARS OF REFLECTIONS ON THE PRACTICE OF LINGUISTIC ANALYSIS
Camila Steinhorst, Francieli Matzenbacher Pinton, Taís Vasques Barreto
152-178
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.152-178
PRÁTICAS DE ANÁLISE LINGUÍSTICA NA FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES DO 5º ANO
Bruno Ciavolella, Renilson José Menegassi
179-210
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.179-210
THE PRACTICE OF LINGUISTIC/SEMIOTIC ANALYSIS IN PORTUGUESE LANGUAGE CLASSES IN THE CONTEXT OF BASIC EDUCATION
– REFLECTIONS ON BECOMING
Terezinha da Conceição Costa-Hübes, Rodrigo Acosta Pereira
211-232
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.211-232
EPILINGUISTIC REFLECTION WITH YOUTH AND ADULT EDUCATION (YAE) STUDENTS
Mayara Klenida Amorim da Silva , Sílvio Nazareno de Sousa Gomes, Márcia Cristina Greco Ohuschi
233-262
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.233-262
DE “O TEXTO NA SALA DE AULA” AO CHATGPT`: DESAFIOS NO ENSINO DE LÍNGUA PORTUGUESA
Claudia Candido da Silva, Alex Meneghete Vaz, Carmen Teresinha Baumgärtner
263-284
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.263-284
A LEITURA NO PLANO DISCURSIVO DA LINGUAGEM
REFRAÇÕES DO DIALOGISMO NA PALAVRA-RÉPLICA DO SUJEITO-LEITOR
Francinete Costa Soares Barroso, Ângela Francine Fuza
285-313
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.285-313
INTERAÇÃO DISCURSIVA, RELAÇÕES INTERSUBJETIVAS E PRODUÇÃO ESCRITA
DIÁLOGOS COM PORTOS DE PASSAGEM
Cristiane Malinoski Pianaro Angelo, Jane Cleide dos Santos Bezerra
314-324
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.314-324
O ENSINO DA COERÊNCIA A PARTIR DE MECANISMOS DA SEMÂNTICA DE PERGUNTAS
Fernanda Rosa Silva, Luiz Fernando Ferreira
325-352
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.325-352
A ANÁLISE LINGUÍSTICA SOB O ENFOQUE DAS PROJEÇÕES DA ENUNCIAÇÃO
UMA APROXIMAÇÃO ENTRE A SEMIÓTICA DISCURSIVA E O ENSINO DA LÍNGUA PORTUGUESA
Sonia Merith-Claras
353-379
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.353-379
OS GÊNEROS DO DISCURSO COMO ARTICULADORES DA PRÁTICA DE ANÁLISE LINGUÍSTICA/SEMIÓTICA NA BNCC: UM OLHAR ÀS HABILIDADES DO BLOCO EF69LP
Denise de Moraes Santhiago Mathiola
380-406
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.380-406
CONTRAPALAVRAS E MEMÓRIAS DE FUTURO
PERCURSO DE AUTORIA RESPONDENTE AO DIALOGISMO BAKHTINIANO
Nilsa Brito Ribeiro
407-433
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.407-433
JOÃO WANDERLEY GERALDI: O PESQUISADOR LINGUISTA, PROFESSOR FORMADOR E SINGULAR LEITOR BRASILEIRO DE BAKHTIN E SEU CÍRCULO DE ESTUDOS
Fabiana Giovani, Moacir Lopes de Camargos
434-449
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.434-449
EM BUSCA DE UM PROFESSOR ERRANTE
APROXIMAÇÕES ENTRE AS IDEIAS DE JOÃO WANDERLEY GERALDI E A EPISTEMOLOGIA DA ERRÂNCIA DE JOÃO FLÁVIO DE ALMEIDA
Arthur Ribeiro Costa e Silva, Geová Bezerra Guimarães
450-475
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.450-475
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Current Issue
Developed By
Open Journal Systems
Keywords
Browse