Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 1 (2024): Dossiê Educação Inclusiva
Vol. 20 No. 1 (2024): Dossiê Educação Inclusiva
Published:
2024-09-03
Elementos Pré-textuais
Texto de abertura
1
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Desenho universal para a aprendizagem e as tecnologias digitais de informação e comunicação
contribuições para a educação inclusiva
Everton Schwartz da Silva, Daiana Daiana Aparecida Teles Vieira de Lima, Sandra Salete de Camargo Silva
1-13
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.9170
Teaching practice and the learning of children with Autism Spectrum Disorder (ASD) in elementary education: a literature review
Barbara Couto Gomes, Everson Manjinski, Lucelia Mateus Lima
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8339
THE LIBRAS CHORUS AS A STRATEGY TO PROMOTE THE VISIBILITY AND DISSEMINATION OF SIGN LANGUAGE IN BELÉM
Herminio Tavares Santos, Ivanilde Apoluceno de Oliveira
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8809
Games and Libras in Mathematics teaching: a practice aimed at learning deaf and hearing students
Matheus Costa Amorim, Rogerio dos Santos Carneiro, Raylson dos Santos Carneiro
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8796
Inclusão de educandos com Transtorno do Espectro Autista no ensino regular
formação, percepção e atuação docente
Wully Altieri de Souza Castelar, Dorcely Isabel Bellanda Garcia
1-18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8794
As tecnologias digitais da informação e comunicação (TDIC) acessíveis às pessoas com deficiência visual no ensino superior
alcances dialógicos nos discursos docentes
Maria Camila dos Santos Rocha, Flávia
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8784
MATHEMATICAL ANXIETY: MATHEMATICAL ANXIETY: CONTRIBUTIONS OF SOME BRAZILIAN STUDIES
contribuições de alguns estudos brasileiros
Ana Maria Antunes de Campos
1-14
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8771
Estresse visual associado à dificuldade de leitura
contribuições para a formação docente
Erica Jamal da Silva Alda, Eromi Izabel Hummel, Eliane Paganini da Silva
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8761
A influência da música no processo de socialização e aceitação das diferenças
Rodrigo Renan Kich, Michele Barth, Jacinta Sidegum Renner
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8786
Translinguagem e Literatura em línguas de sinais
olhares em trânsito.
Danielle Cristina Mendes Pereira Ramos, Valéria Campos Muniz
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.8674
Literacy and literacy of students with Autism Spectrum Disorder from the perspective of brazilian dissertations and theses: contributions to teacher training
contributions to teacher training
Simone de Souza, Vanessa Freitag de Araújo, Analice Czyzewski
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2024.20.1.9440
Current Issue
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Browse
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Most Read Articles
Corporeidade e Existência em Merleau-Ponty
121
Teaching practice and the learning of children with Autism Spectrum Disorder (ASD) in elementary education: a literature review
120
LA RESISTENCIA AL NO VERBAL: DE LA MUSICOTERAPIA A LA TERAPIA BENENZON
90
ASSISTIVE TECHNOLOGY AND UNIVERSAL LEARNING DESIGN TO SUPPORT INCLUSIVE PEDAGOGICAL PRACTICE
83
Ring around the rosie: music, literacy, and education schools
80