Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 2 (2024): Dossiê Educação Inclusiva
Vol. 21 No. 2 (2024): Dossiê Educação Inclusiva
Published:
2024-09-05
Artigos
BLACK WOMEN'S RELATIONSHIPS WITH SPECIALIZED EDUCATIONAL ASSISTANCE THROUGH THE EYES OF A SUPPORT TEACHER
Adriellen Santos Aragão, Cristina de Araújo Ramos Reis, Maria Inês Corrêa Marques
1-14
PDF (Português (Brasil))
Estado da arte sobre as abordagens de ensino de ciências na educação de estudantes surdo
Maria Carolina Xavier Beltrão, Marilia Gisele da Silva Rizzo Arouxa
1-18
PDF (Português (Brasil))
TEACHER TRAINING: THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES FROM AN INCLUSIVE PERSPECTIVE
PEDAGOGICAL MEDIATION: INCLUSION, POSSIBILITIES AND CHALLENGES
Janaíne Gonçalves de Oliveira, Josiele Regiane Grossklaus Senff, Sandra Salete de Camargo Silva
1-13
PDF (Português (Brasil))
Formação de professores para a educação especial no Brasil
professores capacitados e especializados
Ilma Fialho de Oliveira, Waldir Ferreira de Abreu
1-19
PDF (Português (Brasil))
CAPACITISM, EUGENICS AND HIGHER EDUCATION: HOW TO UNDERSTAND THIS RELATIONSHIP?
como entender essa relação?
Andreza Vidal Bezerra, Jenipher Alyssa de Lima Silva, Rita de Cássia Barbosa Paiva Magalhães, Flavia Roldan Viana
1-21
PDF (Português (Brasil))
PEDAGOGICAL FORMATION AND THE CHALLENGES OF SCHOOLAR INCLUSION OF CHILDREN WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER IN EARLY EDUCATION
WHAT DO TEACHERS THINK?
Solange Franci Raimundo Yaegashi, Tatiana Lemes de Araújo Batista, Lucilia Vernaschi de Oliveira, Flávio Rodrigues de Oliveira, Gilmar Alves Montagnoli
1-24
PDF (Português (Brasil))
Inclusão da criança com Transtorno do Espectro Autista na Educação Infantil e expectativas docentes
Roseneide Maria Batista Cirino, Andréa Karine Menezes de Oliveira Ramos
1-19
PDF (Português (Brasil))
Deaf literature and Complex Thinking
reconnecting knowledge
Anderson Francisco Vitorino, Ricardo Antunes de Sá, Flávia Diniz Roldão
1-26
PDF (Português (Brasil))
GAMIFICATION IN READING: AN INCLUSIVE PRACTICE
uma prática inclusiva
Márcia Cristina Nunes Avansi, Noemi Nascimento Ansay, Rosemyriam Cunha
1-19
PDF (Português (Brasil))
The union is the strength
methodological implications of the co-teaching model in supporting school inclusion
Luciana Botelho Santos, Íris Porto
1-16
PDF (Português (Brasil))
ASSISTIVE TECHNOLOGY AND UNIVERSAL LEARNING DESIGN TO SUPPORT INCLUSIVE PEDAGOGICAL PRACTICE
Keli Casagrande, Leocilea Aparecida Vieira, Vera Elis Mendes
1-13
PDF (Português (Brasil))
Segundo professor
apoio educacional para o estudante com deficiência no ensino regular em Santa Catarina
Éllen da Silva Rufino dos Reis, Flávia Wagner
1-16
PDF (Português (Brasil))
Current Issue
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)