Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 22 (2021): v.10 n.22 (2021)
Vol. 10 No. 22 (2021): v.10 n.22 (2021)
Published:
2021-09-30
Expediente e Sumário
Expediente e Sumário
1-7
pdf (Português (Brasil))
Artigos Científicos
TAREFAS DE MATEMÁTICA À LUZ DA EDUCAÇÃO MATEMÁTICA REALÍSTICA
Pamela Emanueli Alves Ferreira, Regina Luzia Corio de Buriasco
8-31
pdf (Português (Brasil))
THE MATHEMATICAL LITERACY PNAIC
Viviane da Cruz Leal Nunes Vitorino, Emerson Rolkouski
32-57
pdf (Português (Brasil))
ESTADO DO CONHECIMENTO SOBRE REPRESENTAÇÕES SOCIAIS E O ENSINO DA MATEMÁTICA NO MARCO DA CIDADE EDUCADORA (2013-2020)
Simone José Aparecida da Silva Santos, Sueli Pereira Donato
58-80
pdf (Português (Brasil))
INVESTIGATING ALGEBRA CONCEPTIONS AND LEVELS OF DEVELOPMENT OF ALGEBRAIC THINKING OF TEACHERS FROM THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY SCHOOL
José Edivam Braz Santana, Andreza Santana da Silva
81-105
pdf (Português (Brasil))
THE ORGANIZATION OF MATHEMATICS TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION IN A FORMATIVE CONTEXT
Lussuede Luciana de Sousa Ferro, Luciana Figueiredo Lacanallo Arrais, Silvia Pereira Gonzaga de Moraes
106-122
pdf (Português (Brasil))
CÁLCULO DIFERENCIAL E INTEGRAL: RELATO DE UMA EXPERIÊNCIA ENVOLVENDO PRÁTICA AUDIOVISUAL E ESTILOS DE APRENDIZAGEM
Taciana Oliveira Souza, Vanessa Matos dos Santos
123-148
pdf (Português (Brasil))
Madiating instruments of the mathematical conceptual learning for students with intellectual disabilities: an integrative vision
Adriela Maria Noronha, Sani de Carvalho Rutz da Silva, Elsa Midori Shimazaki
149-173
pdf (Português (Brasil))
MATHEMATICS HISTORY IN DIDACTIC PROPOSALS FOR TEACHER EDUCATION
Leticia de Campos Borges, Mariana Feiteiro Cavalari
174-199
pdf (Português (Brasil))
DIDACTIC HISTORY FACTORS THAT INFLUENCE DIDACTIC DECISIONS IN THE TEACHING OF ALGEBRAIC EXPRESSIONS
Tony Regy Ferreira Silva, Anna Paula de Avelar Brito Lima, Marcus Bessa de Menezes
200-221
pdf (Português (Brasil))
VIDA MARIA AND THE TEACHING OF MATHEMATICS: SOME REFLECTIONS
Rosangela Ramon, Nagmar Ferreira De Souza, Tiago Emanuel Klüber
222-241
pdf (Português (Brasil))
STUDY ON LINEAR SYSTEMS FROM THE PERSPECTIVE OF SEMIOTIC REPRESENTATION RECORDS
Gabrielle Nunes dos Santos, Thaís Philipsen Grützmann, Maria Arlita da Silveira Soares
242-266
pdf (Português (Brasil))
UM CENÁRIO DA RESOLUÇÃO DE PROBLEMAS NOS CURSOS DE LICENCIATURA EM MATEMÁTICA DA REGIÃO SUL DO BRASIL
Andresa Maria Justulin
267-289
pdf (Português (Brasil))
DIALOGUES ABOUT DIFERENT LOOKS IN FORMATIVE CONTEXTS OF TEACHERS WHO TEACH MATHEMATICS IN THE FIRTS YEARS OF ELEMENTARY SCHOOL
Mariana dos Santos Cezar
290-307
pdf (Português (Brasil))
TEACHING AND LEARNING OF FIRST GRADE POLYNOMIAL EQUATION:
Francelino Bomfim Santos, Joubert Lima Ferreira
308-335
pdf (Português (Brasil))
ELEMENTOS ASSOCIADOS À RETENÇÃO EM CÁLCULO I: A PERSPECTIVA DE ESTUDANTES DO CURSO DE FÍSICA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DO ESPÍRITO SANTO
Thaisa Carneiro da Cunha Guio, Leandro da Silva Barcellos
336-362
pdf (Português (Brasil))
MODELAGEM MATEMÁTICA E PROCESSOS CRIATIVOS: MAPEAMENTO DE PESQUISAS RECENTES
Maria Luísa Santos Silva, Zulma Elizabete de Freitas Madruga
363-384
pdf (Português (Brasil))
UM PANORAMA DAS PESQUISAS BRASILEIRAS (2004 A 2019) ENVOLVENDO METODOLOGIAS ATIVAS NO ENSINO DE MATEMÁTICA
Guilherme Oliveira de Souza, Douglas da Silva Tinti
385-405
pdf (Português (Brasil))
A PRESENÇA DOS CONTEÚDOS ESTRUTURANTES DA EDUCAÇÃO BÁSICA EM PROVAS DA OLIMPÍADA BRASILEIRA DE MATEMÁTICA DAS ESCOLAS PÚBLICAS E PARTICULARES
Lucas Mota Costa, Paulo Wichnoski, Roberta Chiesa Bartelmebs
406-424
pdf (Português (Brasil))
TEACHER TRAINING AND KNOWLEDGE TO TEACH MATH: INVESTIGATIONS FROM THE PERSPECTIVE OF INCLUSIVE EDUCATION
Ana Claudia Olekszyszen, Cristiane dos Santos Oliveira, Mariana Hochmann Narciso
425-445
pdf (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
O IMPACTO PROVOCADO PELA PANDEMIA DO COVID-19 NAS PRÁTICAS PEDAGÓGICAS DE PROFESSORES DE MATEMÁTICA DA EDUCAÇÃO BÁSICA
Leandro Costa Fávaro, Letícia Rodrigues da Fonseca, Thaise Daiane de Souza Luciano, Luis Fernando Minasi, Marcelo Ribeiro Silva, Daiane Fernandes Pereira Lahmann
446-469
pdf (Português (Brasil))
ABORDAGEM DO CONCEITO DE FUNÇÃO EXPONENCIAL E QUADRÁTICA A PARTIR DE INVESTIGAÇÕES MATEMÁTICAS
Andriceli Richit, Dirlei Salete de Souza, Adriana Richit
470-492
pdf (Português (Brasil))
GEOGEBRA CLASSROOM: UMA PLATAFORMA VIRTUAL COM FERRAMENTAS MATEMÁTICAS INTERATIVAS
Jeferson Moizés Lima, Ivanete Zuchi Siple
493-515
pdf (Português (Brasil))
UMA EXPERIÊNCIA DE EDUCAÇÃO MATEMÁTICA CRÍTICA COM ALUNOS DO ENSINO MÉDIO A PARTIR DA TABELA NUTRICIONAL DE ALIMENTOS
Lauro Chagas e Sá, Elcio Pasolini Milli, Ícaro Chiabai
516-530
pdf (Português (Brasil))
TRABALHANDO COM PORCENTAGEM A PARTIR DE UMA SEQUÊNCIA DIDÁTICA ESTRUTURADA NA PERSPECTIVA DAS METODOLOGIAS ATIVAS
Juliana Medeiro Dantas, Raquel Aparecida Souza
531-550
pdf (Português (Brasil))
ENSINANDO MATEMÁTICA FINANCEIRA COM TECNOLOGIAS: UMA EXPERIÊNCIA UTILIZANDO LABORATÓRIO ROTACIONAL EM TEMPOS DE ENSINO REMOTO
Lázaro Rômulo de Souza, Edivanha Bezerra da Silva Soares, Glaydson Francisco Barros de Oliveira
551-570
pdf (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Estatísticas de acesso
Keywords
Make a Submission
Make a Submission