Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Contact
Search
Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 23 (2021): Modelagem Matemática no contexto da sala de aula
Vol. 10 No. 23 (2021): Modelagem Matemática no contexto da sala de aula
Published:
2021-12-14
Expediente e Sumário
Expediente, Sumário e Apresentação
pdf (Português (Brasil))
Entrevistas
INTERVIEW: A ROUTE FOR CLASSROOM PRACTICE AND RESEARCH UNDER THE EYE OF PROFESSOR LOURDES MARIA WERLE DE ALMEIDA
Karina Alessandra Pessoa da Silva, Ana Paula dos Santos Malheiros
13-29
pdf (Português (Brasil))
Artigos Científicos
MATHEMATICAL MODELING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: A LOOK AT THEOREMS IN ACTION MOBILIZED IN SITUATIONS INVOLVING THE CONCEPT OF CLASSIFICATION
Ana Caroline Zampirolli, Lilian Akemi Kato
30-53
pdf (Português (Brasil))
MODELAGEM E EDUCAÇÃO INFANTIL: PERCEPÇÕES E AÇÕES DOS PROFESSORES
Rafaela Gonçalves Ferreira, Bárbara Nivalda Palharini Alvim Sousa
54-71
pdf (Português (Brasil))
An investigation on the take of awareness of elementary students in the development of Mathematical Modeling activities
Maykon Jhonatan Schrenk, Rodolfo Eduardo Vertuan
72-97
pdf (Português (Brasil))
MATHEMATICAL MODELLING AND ALGEBRAIC THINKING IN THE 6th GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL
Emerson Tortola, Cristiana Fadin
98-123
pdf (Português (Brasil))
ETNOMODELAGEM: FORMALIZANDO O CONCEITO DE FUNÇÃO POR MEIO DA ELABORAÇÃO DE (ETNO)MODELOS PARA PRODUÇÃO ARTESANAL DE CHOCOLATE
Jonas dos Santos, Zulma Elizabete de Freitas Madruga
124-144
pdf (Português (Brasil))
MATHEMATICAL MODELLING AS A PEDAGOGICAL ACTION: EXTRAPOLATING CLASSROOM SPACES
Ticiano Azevedo Bastos, Milton Rosa
145-170
pdf (Português (Brasil))
THE REPORT PRODUCTION OF A MODELING PROJECT
Ilaine da Silva Campos
171-191
pdf (Português (Brasil))
Learning of the quadratic function: an experience with mathematical modeling in Youth and Adult Education Program
FERNANDO GUIMARÃES DA SILVA, ROGÉRIO DE AGUIAR, IVANETE ZUCHI SIPLE
192-212
pdf (Português (Brasil))
MODELING WITH YOUTH AND ADULTS FROM THE COUNTRYSIDE
IN SEARCH OF A PROBLEMATIZING AND LIBERATING EDUCATION
Mariele de Freitas Osti, Ana Paula dos Santos Malheiros
213-236
pdf (Português (Brasil))
EM DIREÇÃO À MATEMATIZAÇÃO EM ATIVIDADES DE MODELAGEM MATEMÁTICA: INTERVENÇÕES MEDIADAS PELA AVALIAÇÃO EM FASES
INTERVENTIONS MEDIATED BY ASSESSMENT IN PHASES
Karina Alessandra Pessoa da Silva, Adriana Helena Borssoi, Jader Otavio Dalto
237-262
pdf (Português (Brasil))
MODELAGEM MATEMÁTICA: UMA INTERPRETAÇÃO A PARTIR DE LENTES SEMIÓTICAS
Liane Maria da Silva, Michele Regiane Dias Veronez
263-282
pdf (Português (Brasil))
SPECIFIC USES OF DIGITAL TECHNOLOGY RESOURCES IN THE PHASES OF A MATHEMATICAL MODELING ACTIVITY
Henrique Cristiano Thomas de Souza
283-304
pdf (Português (Brasil))
AVALIAÇÃO EM MODELAGEM MATEMÁTICA: FOCOS E MODOS DE FAZER
Gustavo Granado Magalhães, Lourdes Maria Werle de Almeida
305-327
pdf (Português (Brasil))
A PERSPECTIVA SOCIOCULTURAL DA MODELAGEM MATEMÁTICA DURANTE A CONDUÇÃO DE TRILHAS DA MATEMÁTICA
Jéssica Rodrigues, Daniel Clark Orey
328-351
pdf (Português (Brasil))
Relatos de Experiência
AULAS DE MODELAGEM MATEMÁTICA EM TEMPO DE PANDEMIA: UM RELATO DA EXPERIÊNCIA VIVIDA
Rosangela Ramon, Tiago Emanuel Klüber
352-371
pdf (Português (Brasil))
INTERVENÇÕES DE PROFESSORES EM AMBIENTES DE MODELAGEM MATEMÁTICA: UM RELATO DE EXPERIÊNCIA
Thalis Peixoto, Érica Alice Copetti, Ágata Lamb, Débora da Silva Soares
372-394
pdf (Português (Brasil))
MODELAGEM MATEMÁTICA A PARTIR DO FUTSAL: UMA INVESTIGAÇÃO COM MESTRANDOS SOB UMA PERSPECTIVA INTERDISCIPLINAR
A RESEARCH WITH MASTERS UNDER AN INTERDISCIPLINARY PERSPECTIVE
Alex Almeida de Souza, Taíze Cardoso de Sousa, Camila do Valle Soares Cedraz, José Lucas Matias de Eça
395-414
pdf (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Estatísticas de acesso
Keywords
Make a Submission
Make a Submission