Efectos motores y cognitivos relacionados con el entrenamiento musical: una revisión narrativa
DOI:
https://doi.org/10.33871/2317417X.2025.22.9751Palabras clave:
Music training, Music practice, Effects, Brain, MotorResumen
Music is an element constantly present in our society, regardless of time or location. Archaeological evidence reveals the possible existence of musical instruments in prehistoric times, showing a long-lasting relationship with music. Currently, studies have grown that indicate that musical practice (musical instrument training and singing) could generate effects that would benefit musicians. Such data gave rise to the hypothesis that musical training could be an interesting stimulus for cognitive and motor development. The aim of this study was to synthesize current evidence (last 10 years) on the influence of musical practice on motor and cognitive developments. A critical narrative review of the literature was carried out. Discuss the effects of musical training exposure in different age groups and the possible implications for neuropsychomotor development and motor rehabilitation.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2025 InCantare

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
A Revista InCantare adota acesso aberto e o copyright dos artigos e da entrevista pertence aos respectivos autores/entrevistados com cessão de direitos para a Revista InCantare no que diz respeito à inclusão do material publicado (revisado por pares/postprint) em sistemas/ferramentas de indexação, agregadores ou curadores de conteúdo.
Os artigos publicados por esta Revista são de livre uso para compartilhar. É preciso dar o crédito apropriado, prover um link para a licença e indicar se mudanças foram realizadas.
A Revista InCantare não cobra qualquer tipo de taxa para submissão e/ou publicação de artigos.




