Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Indexing Databases
Contact
Current
Archives
Editorial Policies
Open Science Policy
Editorial Process Policy
Evaluation Policy
Ethics and Good Practices Policy
Conflict of Interest Policy
Human Subjects Research Policy
Uso de Inteligência Artificial
Similarity Verification Policy
Copyright Policy
Privacy Policy
Correction, Retraction and Removal Policy
Submissions
Guidelines for Authors
Stages of Submission
Declarations, Forms, and Scientific Documents
Diretrizes para Dossiê
Submit Article
Notícias
Search
Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 27 (2024): Edição atemática
Vol. 14 No. 27 (2024): Edição atemática
Published:
2025-02-05
Apresentação
APRESENTAÇÃO
Adriana Delmira Mendes Polato
1-3
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.1-3
Artigos
PROCESSOS LAUTORAIS EM ATIVIDADES AVALIATIVAS DE LÍNGUA INGLESA NO ENSINO MÉDIO INTEGRADO DURANTE O CONTEXTO DE ENSINO REMOTO
Diego Fernandes Coelho Nunes, Cassiane dos Santos Almeida, Andrea Barreto Borges
4-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.4-20
O LIVRO DIDÁTICO DE LÍNGUA PORTUGUESA:
DESAFIOS PARA UMA EDUCAÇÃO ÉTNICO-RACIAL
Rosiney Aparecida Lopes do Vale, Geane Kantovitz, Angélica Aparecida Vieira
21-45
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.21-45
The IDEOLOGY OF EVERYDAY LIFE AND THE FORMALIZED SYSTEMS
WHEN IDEOLOGICAL ENCOUNTERS ARE MATERIALIZED IN THE WRITING OF ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN
Daniela Campregher, Drª Fabiana Giovani
46-67
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.46-67
O GÊNERO DISCURSIVO BULA DE MEDICAMENTO E AS MODALIZAÇÕES EPISTÊMICA E DEÔNTICA NA ORIENTAÇÃO PARA DIFERENTES INTERLOCUTORES
Fabiana Burdini Margonato Pacola, Neil Armstrong Franco de Oliveira
68-87
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.68-87
ENGLISH READING COMPREHENSION ASSESSMENT AS A REQUIREMENT FOR UNIVERSITY ENTRY – WHAT DO WE TEST?
Leonilda Procailo, Lêda Maria Braga Tomitch
88-110
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.88-110
A CONCEPÇÃO DE LINGUAGEM COMO EXPRESSÃO DO PENSAMENTO EM ARISTÓTOLES E A LINGUAGEM COMO FORMA CONSTITUTIVA DO SUJEITO EM BENVENISTE
José Ricardo Carvalho
111-126
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.111-126
PEDAGOGICAL PRACTICES FOR LITERACY IN PORTUGUESE SCHOOLS: READINGS AND RECONSIGNIFICATIONS OF PUBLIC EDUCATION POLICIES EXECUTED BY TEACHERS OF THE 1st CEB
LEITURAS E RESSIGNIFICAÇÕES DAS POLÍTICAS PÚBLICAS EDUCATIVAS EXECUTADAS PELAS/OS PROFESSORES DO 1º CEB
Suzana Mary de Andrade Nunes, Fátima Carneiro Pereira
127-152
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.127-152
SCIENTIFIC LITERACY:
THE DISCOURSE FROM DISSERTATIONS AND THESIS (1992-2016)
Mari Inez Tavares, Cláudia Maria Mendes Gontijo
153-180
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.33871/22386084.2024.14.27.153-180
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Developed By
Open Journal Systems
Browse