Editorial: Ebony & Ivory - History, Contexts and Practices Related to Piano
Visualizações: 36DOI:
https://doi.org/10.33871/vortex.2024.12.9555Keywords:
pianoAbstract
Not applicable.
Downloads
References
CHIANTORE, Luca. Tone Moves: A History of Piano Technique. Barcelona: Musikeon Books, 2019. 760 p.
COLE, Michael. The pianoforte in the Classical era. Oxford: Clarendon Press, 1998. 412 p. DOI: https://doi.org/10.1093/oso/9780198166344.001.0001
COOKE, James Francis. Great pianists on piano playing. Philadelphia: Theo Presser Co.,1913. 419 p.
DELEUZE, Gilles. [1969] Lógica do sentido. Tr. Br. Luiz Roberto Salinas Fortes, 3ª Edição. São Paulo: Perspectiva, 1994.
DOLGE, Alfred. Pianos and Their Makers. New York: Dover Publications, 1972. 478 p.
GERIG, Reginald. Famous Pianists and their Technique. Washington-New York: Robert B. Luce, 1974. 560 p.
GEORGII, Walter. Klaviermusik. Third edition. Zurich: Atlantis Verlag, 1950. 652 p.
FONSECA, Gláucio Xavier da. Intertextualidade e Aspectos Técnico-Interpretativos na Sonata Para Trompete e Piano, de José Alerto Kaplan. 2005. 115 p. Tese (Doutorado, Práticas Interpretativas - Trompete). Universidade Federal da Bahia, Salvador, 2005.
GOMES, João Carlos Teixeira. Gregório de Matos, o Boca de Brasa: Um Estudo de Plágio e Criação Intertextual. Petrópolis: Vozes, 1985. 390 p.
HATTEN, Robert. The Place of Intertextuality in Music Studies. American Journal of Semiotics, n. 3, ed. 4, p. 69–82, 1985. https://doi.org/10.5840/ajs1985345. Disponível em: <https://www.pdcnet.org/ajs/content/ajs_1985_0003_0004_0069_0082?file_type=pdf>. DOI: https://doi.org/10.5840/ajs1985345
HILDEBRANDT, Dieter. Piano Forte – A Social History of the Piano. New York: George Braziller, 1999. 224 p.
HINSON, Maurice. Guide to the pianist’s repertoire. Bloomington: Indiana University Press, 1973. 831 p.
KAPLAN, José Alberto. Ars Invendi. Claves, Programa de Pós-Graduação em Música da Universidade Federal da Paraíba, v.1, p. 15-25, Maio, 2006. Disponível em: <https://periodicos.ufpb.br/index.php/claves/article/view/2678>.
KLEIN, Michael L. Intertextuality in Western Art Music. Bloomington: Indiana University Press, 2005. 200 p.
LEPPERT, Richard. Music and Image: Domesticity, ideology and socio-cultural formation in eighteenth-century England. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. 268 p.
LOESSER, Arthur. Men, Women and Pianos. London: Victor Gollancz, 1954. 654 p.
MAYER, Richard. Learning strategies for making sense out of expository text: The SOI model for guiding three cognitive processes in knowledge construction. Educational Psychology Review, [S. l.], v. 8, n. 4, p. 357–371. 1996. Disponível em: <https://doi.org/10.1007/BF01463939>. DOI: https://doi.org/10.1007/BF01463939
NAVICKAITÈ MARTINELLI, Lina. Piano performance in a semiotic key: Society, musical canon and novel discourses. Helsinki: Acta Semiotica Fennica, 2014. 490 p.
NIELSEN, Siw. Learning strategies in instrumental music practice. British Journal of Music Education, [S. l.], v. 16, n. 3, p. 275–291. 1999a. Disponível em: <https://doi.org/10.1017/S0265051799000364>. DOI: https://doi.org/10.1017/S0265051799000364
PARAKILAS, James. Piano Roles – A New History of the Piano. Yale: Nota Bene, 2002. 391 p.
RATTALINO, Piero. História del Piano: El instrumento, la música y los interpretes. Barcelona: Editorial Labor, S.A., 1988. 302 p.
SCHONBERG, Harold. The Great Pianists from Mozart to the Present. New York: Simon & Shuster, 1963. 448 p.
TAGLIAFERRO, Magdalena. Quase tudo... Memórias de Magdalena Tagliaferro. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 1979.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Alfonso Benetti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.