UMA CONVERSA SOBRE INSUBORDINAÇÃO CRIATIVA COM CELI LOPES: COMO NÃO LEMBRAR DAQUELES COLEGAS RESPONSAVELMENTE SUBVERSIVOS E OUSADOS! COMO NÃO LEMBRAR…

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Abstract

The goal of this article is to understand how the concepts of Creative Insubordination and Responsible Subversion were developed from teaching practices and teacher education. Specifically, the intention is to understand how such concepts are used in education and how creatively insubordinate pedagogical actions reverberate positively in teaching and learning processes. The data presented came from an interview with Professor Celi Lopes, at which time we sought to reflect on some relationships between the concepts discussed and teacher education. The results provide evidence of the need for spaces for listening and dialogue with teachers and coordinating teachers, with the intention of practices aimed at the good of students.

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Published

2022-06-06

How to Cite

Pita, A. P. G. ., Lima, P. C. ., & Roncato, C. R. . (2022). UMA CONVERSA SOBRE INSUBORDINAÇÃO CRIATIVA COM CELI LOPES: COMO NÃO LEMBRAR DAQUELES COLEGAS RESPONSAVELMENTE SUBVERSIVOS E OUSADOS! COMO NÃO LEMBRAR…. Revista Paranaense De Educação Matemática, 11(24), 15–36. Retrieved from https://periodicos.unespar.edu.br/rpem/article/view/6733

Issue

Section

Artigos Científicos