Traces of memory

Traces of memory: Development of production, reading and linguistic analysis practices in Campinas – São Paulo, from 1985-1987

Authors

  • Norma Sandra de Almeida Ferreira Unicamp - docente
  • Lilian Lopes Martin da Silva Unicamp - docente

DOI:

https://doi.org/10.33871/22386084.2024.13.25.93-107

Keywords:

Educacio, Training, . The text in the classroom.

Abstract

Memory account about the training project "Development of reading practices, production, and linguistic analysis of texts", developed between the years 1985 and 1987 by the three State Offices of Education of Campinas/SP alongside a group of Portuguese teachers from the Elementary Education network. The project originated from the anthology "The text in the classroom", organized by Professor João Wanderley Geraldi. The authors had direct participation in the project from the different positions they held at the time, Portuguese monitor from the 2nd Office of Education, and university professor, member of the “Wanderley's team”.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CERTEAU, Michel de. A invenção do cotidiano: 1. Artes de fazer. 9ª ed. Tradução Ephraim Ferreira Alves. Petrópolis, RJ: Vozes, 2003.

Geraldi, J. W. (1984). Introdução. in: _____ (org.). O texto na sala de aula: leitura e produção. Cascavel, Assoeste; Campinas, Unicamp.

Geraldi, J. W. (2004). (org.). O texto na sala de aula: leitura e produção. São Paulo, SP, Editora Ática.

Silva, L. L. M. (1994). Mudar o ensino da língua portuguesa: uma promessa que não venceu nem se cumpriu, mas que merece ser interpretada. 1994. tese (doutorado em Educação). Faculdade de Educação, universidade Estadual de Campinas.

SILVA, Lilian L. M.; FERREIRA, Norma S.A; MORTATTI, Maria do Rosário L. (Org.) O texto na sala de aula. Um clássico sobre o ensino de língua portuguesa. Campinas, SP. Autores Associados, 2014.

Published

2024-07-09

Issue

Section

Dossiê: Homenagem a João Wanderley Geraldi