O IMPACTO PROVOCADO PELA PANDEMIA DO COVID-19 NAS PRÁTICAS PEDAGÓGICAS DE PROFESSORES DE MATEMÁTICA DA EDUCAÇÃO BÁSICA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33871/22385800.2021.10.22.446-469

Abstract

The global COVID-19 pandemic has required new structures and practices to execute the teaching-learning process in educational institutions. This study, whose main objective aims to unveil and describe the impact of this movement in the pedagogical practices implemented by mathematics teachers in primary education, is relevant in the current context. Thus, a qualitative study was conducted in a private school situated in South Minas Gerais, with approximately 500 students. Six teachers were interviewed. The reports obtained during the interviews were analyzed through coding. The results show evidence of the difficulties related to the shortage of material resources and the precariousness of qualification for using technological resources available to teach classes. Furthermore, they show that teachers acknowledge that this context enables the acquisition of new knowledge, the redefinition of the teaching-learning process, and, as a result, the future modification of classroom teaching methods. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Leandro Costa Fávaro, Universidade Federal do Rio Grande

Doutorando em Educação Ambiental. Universidade Federal do Rio Grande

Letícia Rodrigues da Fonseca, Universidade Vale do Rio Verde

Doutora em Administração. Professora dos Programas de Mestrado Profissional: Gestão, Planejamento e Ensino; Sustentabilidade em Recursos Hídricos. Universidade Vale do Rio Verde.

Thaise Daiane de Souza Luciano, Universidade Vale do Rio Verde

Mestra em Gestão, Planejamento e Ensino. Universidade Vale do Rio Verde.

Luis Fernando Minasi, Universidade Federal do Rio Grande

Pós-doutor em Educação. Universidade Federal do Rio Grande.

Marcelo Ribeiro Silva, Universidade Federal do Mato Grosso do Sul

Doutor em Administração. Universidade Federal do Mato Grosso do Sul

Daiane Fernandes Pereira Lahmann, Universidade Vale do Rio Verde

Mestra Sustentabilidade em Recursos Hídricos. Universidade Vale do Rio Verde.

Published

2021-09-30

How to Cite

Fávaro, L. C., Fonseca, L. R. da, Luciano, T. D. de S., Minasi, L. F., Silva, M. R., & Lahmann, D. F. P. (2021). O IMPACTO PROVOCADO PELA PANDEMIA DO COVID-19 NAS PRÁTICAS PEDAGÓGICAS DE PROFESSORES DE MATEMÁTICA DA EDUCAÇÃO BÁSICA. Revista Paranaense De Educação Matemática, 10(22), 446–469. https://doi.org/10.33871/22385800.2021.10.22.446-469

Issue

Section

Relatos de Experiência