Submissions
Submission Preparation Checklist
As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.- The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
- The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word(.doc ou . docx).
- The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines.
Número temático: Lesson study no ensino da Matemática e na formação de professores
This section only accepts texts previously approved after presentation at II SILSEM.
Artigos Científicos
Política padrão de seção
Número Temático: Resolução de Problemas na Educação Matemática
Em parceria com a Revista Paranaense de Educação Matemática, anunciamos o número temático “Resolução de Problemas na Educação Matemática”. Contamos com a contribuição de pesquisas que envolvam a resolução de problemas no âmbito da Educação Básica, da Educação de Jovens e Adultos, do Ensino Superior, da Formação de Professores, entre outros assuntos pertinentes à área da Educação Matemática.
A produção das pesquisas deve seguir as normas da Revista Paranaense de Educação Matemática, de modo que serão aceitos artigos científicos e relatos de experiência. A língua a ser utilizada na escrita do texto do artigo pode ser Português, Inglês, Espanhol ou Francês.
Ao submeter o artigo pela plataforma/site da revista, escolher o tipo de trabalho pelo nome do número temático: “Número Temático - Resolução de Problemas na Educação Matemática”.
Início das submissões: 10/09/2022
Prazo limite para as submissões: 10/12/2022
Previsão da publicação: abril de 2023
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.