PATRIMÔNIO CULTURAL COMO UM NOVO MARCO DE AÇÃO DENTRO DO ENSINO DE ARTE - ART THINKING
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2019.20.1.2728Abstract
A necessidade de defender e conservar o Patrimônio Cultural passa por fomentaro seu estudo na escola, integrado às diferentes metodologias de ensino-aprendizagemnas diversas disciplinas que compõem o ensino obrigatório na Espanha. Este artigo queranalisar a relação que existe entre Ensino de Arte e Patrimônio Cultural, do ponto de vistada educação espanhola, através de um novo marco de ação da metodologia Art Thinkingque busca nos projetos colaborativos e interdisciplinares uma solução para desenvolver
com competência os conteúdos do Ensino de Arte.
Palavras chave: Educação formal. Ensino de Arte. Patrimônio Cultural. Art Thinking.Projetos colaborativos e interdisciplinares.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.