MACROMUDANÇAS DE UM CORPO PÓS-HUMANO-MODERNO
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2007.2.1.1723Abstract
Este artigo se propõe a investigar as relações entre corpo e tecnologia: a dança comotexto híbrido. Também serão abordados os conceitos de interface, hipertexto e interatividade destecorpo pós-humano-moderno como superfície de uma nova escrita, de uma provável re-semantização
da linguagem dança mediada pelo advento das novas tecnologias digitais. Sob a forma de um reactionpaper, diferentes e opostas teorias serão analisadas a fim de se averiguar como os conceitos deinteratividade, representação e referencialidade da imagem-corpo que dança são apresentadosenquanto dissolução de fronteiras entre arte e tecnologia, entre o corpo de carbono e o corpo de silício,o real e o virtual.
PALAVRAS-CHAVE: corpo; tecnologia; interatividade; interface; dança
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.