Presentation
Downloads
References
CYRINO, Márcia Cristina de Costa Trindade. Mathematics teachers’ professional identity development in communities of practice: reifications of proportional reasoning teaching. Bolema, v. 30, n. 54, p. 165-187, 2016.
CYRINO, Márcia Cristina de Costa Trindade. Ações de formação de professores de Matemática e o movimento de construção de sua identidade profissional. Perspectivas da Educação Matemática, v. 14, n. 35, p. 1-26, 2021.
DARRAGH, Lisa. Identity research in mathematics education. Educational Studies in Mathematics, v. 93, n. 1, p. 19-33, 2016.
DE PAULA, Enio Freire; CYRINO, Márcia Cristina de Costa Trindade. Aspectos a serem considerados em investigações a respeito do movimento de constituição da identidade profissional de professores que ensinam Matemática. Educação, v. 45, p. 2-29, 2020.
DE PAULA, Enio Freire; CYRINO, Márcia Cristina de Costa Trindade. The professional identity in educators who teach Mathematics: elements and actions to build a proposal for future research. Pró-Posições, v. 32, p. 1-23, 2021.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Márcia Cristina de Costa Trindade Cyrino, Celi Espasandin Lopes, Andreia Maria Pereira de Oliveira
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.