BIBLIOGRAPHIC MAPPING OF STUDIES ON FINANCIAL LITERACY IN BRAZIL AND THE WORLD

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33871/23594381.2024.22.2.7640

Abstract

This article presents the results of an investigation of the main scientific productions that address the theme involving financial literacy. This is a bibliographic research, whose theoretical delimitation occurred around 17 publications available in databases, such as the Catalogue of Theses and Dissertations (CAPES), Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations, and the National Association of Graduate Studies and Research in Administration (ANPAD). In this case, we adopted as criteria, four axes that sustain the present research, they are: Financial Education, Financial Literacy, Meaningful Learning and Financial Mathematics. We chose works carried out between the years 2010 and 2020, and some works were selected because they contain aspects of relevance analogous to our research. It is noteworthy that the researched references demonstrated the contributions of the theme, for the consolidation of knowledge.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mateus Frozza, Universidade Franciscana - UFN

Graduado em Ciências Econômicas - Universidade Franciscana (UFN). Mestre em Economia Industrial e da Tecnologia - Universidade do Vale do Sinos (UNISINOS). Doutorando em Ensino de Ciências e Matemática - Universidade Franciscana (UFN). Professor Asisitente do Curso de Economia - Universidade Franciscana (UFN).

Leonardo Dalla Porta, Universidade Franciscana - UFN

Bacharel em Matemática Aplicada Computacional, Licenciado em Matemática e Pedagogia. Mestre e Doutor em Ensino de Ciências e Matemática pelo Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática da Universidade Franciscana. Doutor em Ciências da Educação pela Université Lumière Lyon 2, França (financiado pelo Programa PDSE/Capes). Docente de diversos cursos de graduação e como coordenador do Mestrado Profissional do Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências e Matemática - Universidade Franciscana - UFN.

Marcos Alexandre Alves, Universidade Franciscana - UFN.

Doutor em Educação - PPGE/UFPEL. Mestre em Filosofia - PPGF/UFSM. Licenciado em Filosofia - FAFIMC.Professor Adjunto e Pró-reitor de Pós-graduação e Pesquisa - Universidade Franciscana - UFN. Atua como Professor Permanente no Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciência e Matemática e Mestrado em Ensino de Humanidades e Linguagens - Universidade Franciscana (UFN).

Published

2024-08-20