Art, artists and creative economy

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33871/23580437.2023.10.2.1-15

Abstract

This essay presents some ideas about the use of the arts beyond their traditional presences in predetermined places in society, expanding their performance in other activities, namely, those of socioeconomic production. Due to the advancement of the so-called "knowledge economy", the arts are called upon to participate in its development by lending its qualities, among which creativity and innovation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Marcos Henrique Camargo, Universidade Estadual do Paraná

Detém curso de Especialização lato senso em História do Pensamento Contemporâneo (PUCPR-1987), Economia e Sociologia (PUCPR-1988), possui Mestrado em Comunicação e Linguagens pela Universidade Tuiuti do Paraná (2003) e Doutorado em Artes Visuais pelo Instituto de Artes da UNICAMP (2010). Realizou pós-doutoramento junto ao Programa de Pós-Graduação da Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro, sob a tutoria de Muniz Sodré Cabral (2015). Foi professor assistente da Universidade Tuiuti do Paraná nas disciplinas de Teoria da Comunicação, Semiótica e Análise das Linguagens Não-Verbais; é professor concursado da Faculdade de Artes do Paraná (UNESPAR), onde leciona Filosofia, Estética e Semiótica. Tem experiência na área de Comunicação, Semiótica e Linguagens, com ênfase em Estética, atuando principalmente nos campos: filosofia da linguagem, semiótica geral e estética.

Published

2023-12-15