O aparato tecnológico e o símbolo imagético no curta metragem ¨Sobre o que não está mais lá¨
DOI:
https://doi.org/10.33871/23580437.2015.2.1.26-35Keywords:
curta-metragem, cinema, memória.Abstract
Este texto visa trabalhar a questão do aparato tecnológico como mediador visual e a construção de símbolos imagéticos do curta-metragem documental Sobre o que não está mais lá, de Carlos Debiasi. Dá ênfase a essa discussão o processo de produção do filme, a gravação de itens e objetos de uma casa, que foi desencadeada pelo falecimento de um parente próximo e a relação do autor com a câmera que documentava detalhes e memórias, e que ao mesmo tempo, criava uma proteção e uma expressão diante da situação.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-06-24
Issue
Section
Artigos
License
Copyright (c) 2022 International Interdisciplinary Journal of Visual Arts - Art&Sensorium
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).