A DANÇA PELOS MUNDOS DA FORMA E DA NÃO-FORMA

movimentos da imanência radical negra

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33871/27639657.2024.4.1.8678

Abstract

This article in critical race theory announces a philosophy of the total abolition of colonial ways of dealing with the sensible in the field of thought-creation. The methodology involves studies of the body, representation and sensation in relation to racialized lives. The theoretical plan elaborates a multidisciplinary critique with the aim of generating an implicated knowledge of the visible forces that we know through the principles of form and the invisible field that we approach through the principle of non-form, with both fields having agency in social life.

 

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Author Biography

Juliano Gadelha, Universidade Federal do Ceará

Autor e pesquisador em Artes, Cultura Visual, Metafísica e Teoria Crítica. Mestre em Artes pelo Programa de Pós-Graduação em Artes da Universidade Federal do Ceará, Mestre em Sociologia pelo Programa de Pós-Graduação em Sociologia e Bacharel em Ciências Sociais pela mesma universidade. Autor do livro O Sensível E O Cruel (Metanoia Editora, 2017) e de artigos e ensaios multidisciplinares.

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Published

2024-07-22

How to Cite

Gadelha, J. (2024). A DANÇA PELOS MUNDOS DA FORMA E DA NÃO-FORMA: movimentos da imanência radical negra. Revista Paranaense De Filosofia, 4(1), 133–164. https://doi.org/10.33871/27639657.2024.4.1.8678

Issue

Section

Artigos