Sentidos da arte: diálogos entre o teatro, a experiência estética e a educação
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2010.5.1.1583Abstract
O presente artigo traça discussões sobre a perspectiva estética da arte e a sua relação com a educação, tendo como referência as correntes contemporâneas do estudo sobre a produção do sentido. Com base na reflexão sobre a educação do sensível, visa-se reforçar a contribuição do exercício teatral para o desenvolvimento da sensibilidade na apreciação e produção artística. Ressalta-se, no texto, a importância do teatro para a experiência estética do sujeito, enfatizando o potencial educativo da arte.
Palavras-chave: Teatro, Estét ica e Edu cação sensível.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.