IMAGENS-QUE-ESTÃO-AÍ: A MONTAGEM E O ESPECTADOR EM UMA PESQUISA COM EDUCAÇÃO (2017)
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2018.18.1.2307Abstract
Resumo: Este ensaio se insere na longa tradição dos cineastas que refletiram sobre o cinema, as artes e o mundo através de suas próprias obras. Não se trata de um texto crítico sobre um filme, mas de uma pesquisa sobre a montagem e o lugar do espectador a partir de questões ligadas à educação que antecedem o filme e a ele não se limitam. É através do filme que discutimos problemas entre a montagem – mais especificamente de imagens-que-estão-aí – e as formas de engajamento subjetivo nas imagens.
Palavra-Chave: Montagem. Engajamento. Espectador. Educação.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.