Teoria social somática: questões e aplicações na pedagogia da dança
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2015.13.1.1444Abstract
A educação somática é parte signifi cativa da vida de muitos dançarinos e professores. A prática somática é uma ferramenta útil, auxiliando dançarinos a moverem-se de maneira mais efi ciente. Entretanto, recentemente, tem havido um crescente interesse em posicionar a educação somática dentro do domínio sociocultural. "Teoria social somática" é uma abordagem somática que reconhece a construção social do corpo que dança e o mundo macrocósmico onde ele vive. Esse artigo descreve e explica a "teoria social somática" , identifi ca a necessidade de tal abordagem, explorando aplicações e questões a ela relacionadas.
Palavras-chave - teoria crítica, corporifi cação, pós-modernismo, teoria social somática, corpos dos alunos
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.