Grotowski dentro da escola pública: O trabalho com não atores a partir da pedagogia para o ator.
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2020.12.2.3121Abstract
Este artigo analisa a reverberação de um processo artístico-pedagógico, voltando o olhar na participação de alunos da escola pública em uma vivência cênica não obtida anteriormente. Suas evoluções, a partir da preparação do ator, dentro e fora do âmbito escolar, ampliam seus acervos culturais proporcionando resoluções de problemáticas interpessoais, norteada pela exaustão física e a pedagogia do ator, conduzindo-os a uma nova visão de mundo.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-10-28
How to Cite
Alves, C. (2020). Grotowski dentro da escola pública: O trabalho com não atores a partir da pedagogia para o ator. O Mosaico, 12(2). https://doi.org/10.33871/21750769.2020.12.2.3121
Issue
Section
Eixo 1
License
Copyright (c) 2020 O Mosaico
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.