A REPETIÇÃO COMO PROCEDIMENTO: EFEITOS E POSSIBILIDADES NA CONSTRUÇÃO CORPORAL DO ATOR
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2016.8.1.1691Abstract
Este artigo pretende discorrer e refletir sobre o processo prático criativo, que aborda oprocedimento cênico da repetição presente no trabalho da coreógrafa Pina Baush,buscando os efeitos e possibilidades da mesma no trabalho corporal do ator. Tomo comoponto de partida a repetição, como aborda Ciane Fernades em seus estudos sobre o tema,trabalhando com o corpo, propondo ações para que possam ser repetidas, com o intuito
de aprofundar e sintetizá-las, elevando-as a novas funções ou manifestações, produzindomudanças nos significados possíveis.
Palavras-chave: Ator; Corpo; Pina Bausch; Repetição.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-12-01
How to Cite
Costa, A. C. F., & Bittencourt, A. L. (2016). A REPETIÇÃO COMO PROCEDIMENTO: EFEITOS E POSSIBILIDADES NA CONSTRUÇÃO CORPORAL DO ATOR. O Mosaico, 8(1). https://doi.org/10.33871/21750769.2016.8.1.1691
Issue
Section
SEÇÃO-ARTIGOS
License
Copyright (c) 2017 O Mosaico
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.