A Formação Continuada de Professores para o Novo Ensino Médio no Distrito Federal – Um estudo de caso

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33871/23594381.2024.22.3.9648

Abstract

This article aims to analyze ongoing teacher training for the New High School in the Federal District, focusing on the following question: What are the contributions of ongoing training to the development of pedagogical practices for the NEM? Additionally, we present the challenges faced regarding ongoing training, where teachers are prepared to implement the guidelines provided by the BNCC. For data collection, we used a questionnaire with objective questions applied to some teachers and the pedagogical coordinator of a public school in the DF. Nóvoa theories were used as a reference. The results indicated many challenges to be faced by the SEDDF concerning ongoing teacher training for the NEM in the DF. The challenge of offering training aligned with classroom realities and teaching practices was also highlighted.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sheila da Silva Borges, Universidade Católica de Brasília

Sheila da Silva Borges. Doutoranda e Mestra em Educação pela Universidade Católica de Brasília. Professora e Coordenadora do Curso de Pedagogia EaD da Universidade Católica de Brasília

Rita de Cassia de Almeida Resende, Catholic university of Brasilia

Rita de Cássia de Almeida Rezende. Doutoranda e Mestra em Educação pela Universidade Católica de Brasília. Professora da Secretaria de Educação do Distrito Federal.

Renato de Oliveira Brito, Universidade Católica de Brasília

Renato de Oliveira Brito. Doutor e Mestre em Educação (Gestão e Políticas Públicas Educacionais) e Bacharel em Direito pela Universidade Católica de Brasília. Pesquisador Docente, Coordenador do Programa Stricto Sensu de Educação da Universidade Católica de Brasília.

Gabriele Castro Cassani, Universidade Católica de Brasília

Gabriele Castro Cassani. Mestranda em Educação pela Universidade Católica de Brasília (UCB), graduada em Gestão Pública pela Universidade Cruzeiro do Sul. Atualmente é integrante do Grupo de Pesquisa Políticas Federais de Educação - GPPFE/UCB, financiado pelo CNPq.

Published

2024-12-18