Youths: each one is one in each

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33871/23594381.2024.22.2.8745

Abstract

Abstract: The present study directs its attention to understanding the challenges faced by Professional and Technological Education (EPT), especially in the context of the interaction between youth, school and work in the current socio-metabolic state of the capitalist mode of production. Adopting a qualitative and descriptive approach, the research is carried out through bibliographic analysis. The defined study categories include youth, school and work, converging on the discussion about the disparity in the distribution of state resources. As a consequence of this analysis, it is highlighted that the research reveals a clear asymmetry in State attention, highlighting a scenario in which certain sectors receive greater support compared to others. The challenges at the intersection between Professional and Technological Education, youth, school and work are notable, reflecting the urgent need to rethink and rebalance educational and social policies. This study seeks to contribute to the understanding of these complex dynamics, aiming to promote a more inclusive and egalitarian EFA, meeting the diverse demands of today’s society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rogers Barbi

Mestre em EPT - ProfEPT IFSC

Jussiane Ribeiro da Luz, IFSC

Mestre em EPT - ProfEPT IFSC

Eliane Juraski Camillo, IFSC

Docente do IFSC

Marizete Bortolanza Spessatto, IFSC

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2011), com estágio de doutoramento na Università Degli Studi di Padova-Italia (2010). Mestre em Linguística pela UFSC (2001). É professora do Centro de Referência em Formação e EaD do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina (IFSC). Estágio de Pós-Doutoramento junto à Universidade do Estado de Santa Catarina-UDESC, na linha de pesquisa Pesquisa Políticas Educacionais, Ensino e Formação (PNPD/CAPES).

Roberta Pasqualli, IFSC

Possui graduação em Ciência da Computação pela Universidade do Oeste de Santa Catarina (1999), Especialização em Informática pela Universidade Federal de Santa Catarina (2001), Especialização em Teorias e Metodologias da Educação pela UNOCHAPECÓ (2005), Especialização em Docência no Ensino Superior pela UNOCHAPECÓ (2008), Mestrado em Ciências da Computação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2002) e Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2013). Atualmente é professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina - Câmpus Chapecó. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Inovações Pedagógicas, Saberes Docentes e Educação a Distância. É Pós-Doutora em Educação pela UFRGS onde estudou os saberes docentes dos professores do Sistema Rede E-TEC Brasil.

Published

2024-08-20