O ESPECTADOR E A RELAÇÃO DO ENSINO DO TEATRO COM O TEATRO CONTEMPORÂNEO
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2008.3.1.1626Abstract
O objeto de estudo deste artigo é o espectador no âmbito escolar. A discussão
permeia o contexto da contemporaneidade diante da proliferação de propostas distintas nas artescênicas, ressaltando a diversidade das propostas de encenação hoje, que inevitavelmente são osespetáculos que chegam até os alunos. Analiso as implicações referentes a tal recepção econseqüentemente a problemática do professor ao mediar com seus alunos tais encenações.Posteriormente, a discussão aborda possibilidades para o ofício do professor, com reflexõesacerca da recepção de espetáculos teatrais e das atividades em sala de aula.
PALAVRAS-CHAVE: recepção, ensino do teatro, espectador.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.