Confabulações em torno de experiências (pós) dramáticas para o ensino de teatro
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2011.7.1.1541Abstract
Quais as consequências de se romper com a ideia do teatro como
representação de um cosmos fictício? E o que isto reverbera na educação? Dois
sujeitos, um dramático e um pós"dramático, conversam sobre o ensino de teatro
pensando (pós) drama, imaginação e educação. O que resta? A apreensão do instanteda vida sem qualquer expectativa? Imagine não ter expectativas na escola
Palavras"chave: Imaginação, educação, teatro pós"dramático
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.