O ensino da arte como um tecido inclusivo na escola contemporânea
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2011.7.1.1538Abstract
O artigo apresenta questões sobre o ensino da arte no processo inclusivo. A
arte nas escolas representa uma possibilidade para múltiplas aprendizagens e
linguagens expressivas. A inclusão dos alunos com diversas necessidades educativas
especiais propõe uma perspectiva de um ensino de arte que efetivamente contemplea diversidade e a singularidade dos sujeitos. O reconhecimento das diferenças e daspotencialidades individuais favorece os processos de criação e o reconhecimento dodireito ao convívio social e cultural de todos.
Palavras"chave: ensino de arte; educação inclusiva; diversidade; linguagens
expressivas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.