Da ideia à criação de Vinicius de Moraes: uma análise da música original da peça "Orfeu da Conceição" (1956)
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2011.7.1.1530Abstract
Poucos espetáculos foram tão importantes para a cultura brasileira quanto
a peça "Orfeu da Conceição" (1956). A adaptação de Vinicius de Moraes para os
morros cariocas do mito grego representou o primeiro encontro da sua poesia com amúsica de Tom Jobim: o novo samba, precursor da bossa nova, e a bossa nova
propriamente dita. O presente artigo descreve o processo de criação da peça e um
estudo dos aspectos dramáticos e dramático"musicais na estrutura narrativa da obra.
Palavra"chave: Orfeu da Conceição; trilha musical; teatro brasileiro; dramaturgia
musical.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.