Usos da tecnologia por adolescentes na aula de arte: uma proposta crítica
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2011.8.1.1510Abstract
A proposta objetiva um recorte de um estudo iniciado em 2008. Participaram estudantes e professoras de artes de diversas regiões. A experiência realizou-se num ambiente virtual de aprendizagem - AVA. A proposta de ensino de arte partiu de experiências educativas e artísticas; destacaremos a experiência de 2010. Utilizamos como metodologia a pesquisa–ação, porque os professores envolvidos criaram atividades didáticas em torno de uma proposta com cinco eixos orientadores do trabalho, interferindo nas atividades e construindo um AVA colaborativo.
Palavras-chave: Arte. Tecnologia. Adolescência. Mídia. Pesquisa-ação.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.