Espaço coreográfico: ocupação, dispositivo e crítica
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2014.11.1.1375Abstract
Este artigo se propõe a discutir um modo compositivo nomeado de instalação coreográfica na primeira década desse século por artistas e críticos engajados na cena da dança contemporânea paulistana. A discussão parte da ideia de que a instalação se diferencia de outros modos configurativos e que nela pode operar um dispositivo crítico particular entre uma obra coreográfica e seu contexto de existência. O trabalho seguiu alguns desdobramentos da pesquisa de mestrado em andamento no PPGDança - UFBA e da instalação coreográfica Sob o meu, o nosso peso (2014) de Zélia Monteiro.
Palavras-chave: Dança contemporânea. Instalação coreográfica. Crítica.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.