Sobre guarda-chuvas em tempos de ventania: a educação/arte/terapia somática diante de uma epistemologia sistêmica do corpo que dança.
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2015.13.1.809Abstract
Resumo: neste artigo discutimos a crescente utilização de práticas somáticas em diferentes áreas de conhecimento como um espaço de interface com o corpo que dança, a partir da aproximação de princípios que fundamentam estas práticas com aspectos científicos, tecnológicos e sociais propostos pela Teoria Geral dos Sistemas. Nossa hipótese é que esta zona permeável de aproximação desestabiliza fronteiras de áreas de conhecimento e produz subsídios importantes em direção a uma epistemologia sistêmica de corpo.
Palavras-chave: Corpo, Dança, Educação Somática, Sistemas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.