Teatro e História em Sin otro delito que ser su hijo, do dramaturgo chilenoperuano Sergio Arrau
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2011.7.1.1528Abstract
O presente trabalho concentra"se na análise dos procedimentos de técnica
dramática empregados pelo autor chileno"peruano Sergio Arrau para relacionar
Teatro e História, na terceira peça da trilogia chamada Tríptico de Túpac Amáru. AHistória será entendida como uma construção feita por sujeitos inseridos em
determinados contextos sociais. O objetivo é estudar o lugar que permite ao
dramaturgo um ponto de vista crítico para o questionamento dos valores, relações depoder, preconceitos de raça e classe embutidos nas narrativas que visam perpetuaros mesmos. Na sua escrita dramática, o autor teatral deixa em evidência o traçoficcional de tais relatos e das mensagens que carregam.
Palavras"chave: Teatro histórico, Sergio Arrau, Teatro Peruano, Literatura Dramática.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.