Um ponto de vista sobre o movimento improvisado nos territórios da dança e do teatro
DOI:
https://doi.org/10.33871/19805071.2011.7.1.1526Abstract
O Movimento Improvisado vem se estabelecendo desde a modernidade
como recurso de composição coreográfica e procedimento de ensino e
aprofundamento nas artes cênicas. Este artigo discute especificidades do Movimento
Improvisado que o singularizam, e cujos princípios podem ser pensados e legitimadosno espaço de discussão em dança e nas artes cênicas em geral, na
contemporaneidade. Este texto pretende problematizar o Movimento Improvisado
inclusive como linguagem técnico"poética, tendo como principal referência teóricocriativaa proposição de Movimento Total, feita por José Gil.
Palavras"chave: Movimento, improvisação, dança, artes da cena.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright, when licensing their production in Revista Científica/FAP, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the article, and upon acceptance, the author assigns his copyright for publication in that journal.
Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention of the author (s) and the Revista Científica/FAP, no changes to the original work are allowed. When submitting an article to Revista Científica/FAP and after its being accepted for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the Journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its metadata to indexing and reference services.