THE AGING OF DISABLED PERSON

A PRODUCTION ANALYSIS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33871/26747170.2023.5.2.8182

Keywords:

Disabled Person, aging, education

Abstract

This study aims to analyze the aging of disabled students of regular schools. This research is a piece of the thesis in Master’s in Education. It is understood that the discussion is still embryonic in the Education area, however, it is necessary due to the longevity conditions experienced by this people. It is a bibliographic study with a qualitative approach. The scientific productions identified and selected dated from 2012 to 2016. Some works show discusses within other areas, not education and others portray the aging associated with people with intellectual disability, revealing how the field is open to investigate other disabilities.

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Author Biographies

Iranildo da Silva Oliveira, Universidade do Estado do Pará

Doutorando no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado do Pará. Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGED, da Universidade do Estado do Pará - UEPA, na Linha de Pesquisa Formação de Professores e Práticas Pedagógicas. Atuante no Grupo de Estudos e Pesquisa em Educação Especial na Amazônia - GEPEEAm e da Rede Educação Especial do Campo.

ANA PAULA CUNHA DOS SANTOS FERNANDES, UNIVERSIDADE DO ESTADO DO PARÁ - UEPA

Doutorado em Educação Especial pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR), docente nos cursos de licenciaturas do CCSE, do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGED). Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Especial da Amazônia (GEPEEAm) e coordenadora da Rede Educação Especial do Campo. Atuo na área da Educação, desenvolvo e oriento pesquisas sobre Formação de Professores; Práticas pedagógicas; Políticas; Educação Especial; Pessoa com deficiência; Educação Especial do campo; Criança com deficiência em territórios do campo. . Editora da Revista Povos, Diversidade e Educação (PoDE).

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Published

2023-10-05