A Crítica Genética como possibilidade metodológica de investigação do processo de criação e comunicação em audiovisualidades
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2022.14.1.4601Abstract
Este artigo tem como objetivo realizar um estudo de Crítica Genética aplicado a um produto videográfico que faz convergir os campos das artes e das comunicações. O corpus da investigação analítica recai sobre o curta de animação The Last French Fried Potato (2004), de minha autoria. A obra audiovisual será discutida, aqui, por meio do seu percurso arqueológico criativo. Esse enfoque pretende mostrar a relevância dos arquivos do processo na investigação de produtos artísticos autorais. O emprego da metodologia de investigação pautada na ciência da Crítica Genética fundamenta-se nos aportes da pesquisadora brasileira Cecília Almeida Salles.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 O Mosaico
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.