DE CEREJA DO BOLO PARA O SAL INDISPENSÁVEL DA COMIDA: POR UMA MUDANÇA DE PARADIGMA NO ENSINO DE ARTE
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2021.13.1.4138Abstract
A partir de uma comunicação oral realizada virtualmente no XX Encontro Nacionalde Didática e Prática de Ensino/Endipe-RIO, o presente artigo aprofunda questões queforam levantadas sobre corpo, arte e educação diante dos desafios do ensino remoto quepassou a vigorar em virtude das restrições impostas pela pandemia, principalmente emrelação ao ensino das artes cênicas, dança e teatro. Por fim, o artigo propõe uma mudançade paradigma em relação à Arte após lições aprendidas em 2020. Que o ensino de artepasse a ser compreendido não como exceção e sim como regra, não como artigo de luxo esim como um bem necessário e imprescindível à formação e existência humanas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 O Mosaico
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.