UMA ANÁLISE SOBRE O TRABALHO DE VOZ DA ESCOLA RUSSA E DO MÉTODO DE ANTUNES FILHO
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2021.13.1.3761Abstract
O artigo fala da necessidade da voz no trabalho do ator. Este treino vocal é altamente importante, mas, se for mal utilizado, não haverá a comunicação ideal entre o ator e o público. Propomos mostrar como trabalha a escola russa de teatro, assim como o grande diretor brasileiro – Antunes Filho – trabalhava no seu curso anual, assim como com os seus atores. Vamos comparar textos em verso e em prosa, assim como montagens nestes estilos, de um diretor russo, e do diretor brasileiro.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2021-04-28
How to Cite
Monteiro, A. (2021). UMA ANÁLISE SOBRE O TRABALHO DE VOZ DA ESCOLA RUSSA E DO MÉTODO DE ANTUNES FILHO. O Mosaico, 13(1). https://doi.org/10.33871/21750769.2021.13.1.3761
Issue
Section
EIXO 3
License
Copyright (c) 2021 O Mosaico
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.