IMPLICAÇÕES DA IMPROVISAÇÃO NO TEATRO: PROCEDIMENTOS E RECEPÇÃO
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2014.6.1.318Abstract
Este artigo discute a improvisação teatral a partir de conceitos empregados por pesquisadores que investigam o improviso nas práticas cênicas, no qual colaboraram para uma reflexão sobre os procedimentos utilizados por determinados coletivos. O texto também discute o papel do espectador em processos teatrais contemporâneos, identificando o uso do improviso como potência no aprofundamento dos estudos cênicos e da experiência de cada artista com o público.
PALAVRAS-CHAVE: improvisação teatral; processo colaborativo; recepção.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-12-01
How to Cite
Marcolino, R. R. S., & Rosseto, R. (2014). IMPLICAÇÕES DA IMPROVISAÇÃO NO TEATRO: PROCEDIMENTOS E RECEPÇÃO. O Mosaico, 6(1). https://doi.org/10.33871/21750769.2014.6.1.318
Issue
Section
SEÇÃO-ARTIGOS
License
Copyright (c) 2017 O Mosaico
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.