DANÇA COMO AÇÃO POLÍTICA: PROCESSOS EDUCACIONAIS INVENTIVOS EM PERSPECTIVAS DE DISSENSO
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2018.10.1.2371Abstract
Compreender a dança enquanto possibilidade de ação política é o mote
propulsor deste artigo. Estabelecemos relações com as noções de dissenso (RANCIÈRE,1996 e 2012) e invenção (KASTRUP, 2007) para articular com processos educacionaiscontemporâneos, com foco no grupo de Extensão do Bacharelado e Licenciatura emDança, da UNESPAR, em Curitiba (PR), chamado UM: Núcleo de Pesquisa Artística emDança da FAP. Pensar ações de criação em arte e seus processos formativos educacionais,em estreita interação com a comunidade local, é entender que relações de coparticipaçãona produção de conhecimento em dança pode, também, produzir diferenças éticas nosprocessos de subjetivação.
PALAVRAS-CHAVE: Dança. Educação. Dissenso.Invenção.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 O Mosaico
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.