ANOTAÇÕES SOBRE FOTOGRAFIA E REGISTROS DE PRÁTICAS ARTÍSTICAS
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2014.6.1.296Abstract
Este trabalho tem como objetivo discutir as diferentes relações entre o registro e a obra, examinando diversas variantes de acesso às obras através da sua documentação. Inicialmente, salienta-se o confronto entre as expectativas criadas pela fotografia e a realidade. Analisa-se as práticas efêmeras e imateriais dos anos 60 e 70 marcadas dentro da arte conceitual, nas quais os limites entre o registro e a obra se confundem. Aborda-se a mídia impressa como espaço de exposição, questionando as relações habituais entre originais e reproduções nas publicações. Finaliza-se destacando a disseminação de imagens através da Internet.
PALAVRAS-CHAVE: fotografia, registro, arte conceitual, imaginação
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 O Mosaico
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.