ILUMINAÇÃO CÊNICA: CRIAÇÃO COM RECURSOS ALTERNATIVOS DISPONÍVEIS NA ESCOLA PÚBLICA
DOI:
https://doi.org/10.33871/21750769.2016.8.1.1688Abstract
O presente artigo volta sua atenção para o teatro na escola pública, mais especificamente,como é, ou nem sempre é, pensada a questão da iluminação cênica em espetáculos criadosneste contexto. Através da experiência com a peça de teatro para crianças "A maior flor domundo" , apresentada em uma sala da Escola Municipal Tanira Regina Schmidt, farei umaanálise sobre o processo de criação, montagem e operação da luz do espetáculo e um breveestudo sobre a estrutura geralmente encontrada em escolas públicas. Pretendo, assim,comprovar a importância da iluminação cênica como linguagem significante do espetáculoteatral, investigar suas possibilidades de criação neste tipo de espaço e exemplificar osresultados da pesquisa com o projeto de luz criado.
Palavras-chave: Iluminação Cênica; Teatro; Espaço Escolar; Tecnologia Teatral.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 O Mosaico
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright, when licensing their production in the journal O Mosaico, which is licensed under a Creative Commons license. When submitting the work, and upon acceptance, the author assigns his/her copyright for publication in the journal. Readers can download, print and use the articles published in the journal, as long as there is always an explicit mention to the author (s) and to the O Mosaico, and no changes to the original work are allowed. When submitting an article to the journal O Mosaico and after accepting it for publication, the authors allow, without remuneration, to pass the following rights to the journal: the first edition rights and the authorization for the editorial team to transfer, according to their judgment, this article and its meta data to indexing and reference services.