GEOGEBRA CLASSROOM: UMA PLATAFORMA VIRTUAL COM FERRAMENTAS MATEMÁTICAS INTERATIVAS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33871/22385800.2021.10.22.493-515

Abstract

This report presents an experience lived by a high school math teacher using a new GeoGebra tool, called Classroom. This tool, which simulates a virtual classroom, can be used in conjunction with other distance learning platforms, such as Zoom and Webex, among others. Here, we will share how this tool can be explored in remote education, as well as its potential and limitations in the teaching of mathematics, specifically in an activity about functions. This activity included questions about the transmission rate of COVID-19, exploring the different types of representation of functions, in a high school class. The use of GeoGebra Classroom enabled the real-time observation, by the teacher, of the development of the activity performed by the students, making it possible to identify the progress, the errors and questions about the proposed tasks, providing immediate feedback and better interaction among teacher and students. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jeferson Moizés Lima, Universidade do Estado de Santa Catarina, Centro de Ciências Tecnológicas.

Graduado em MATEMÁTICA LP pela Universidade de Passo Fundo (2005) . Mestre em Ensino de Ciências, Matemática e Tecnologias pela Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC). Participa Grupo de Pesquisa em Educação Matemática e Sistemas Aplicados ao Ensino - PEMSA da Universidade do Estado de Santa Catarina. Atualmente é Professor titular do Ensino Médio no Colégio Salesiano Itajaí.

Ivanete Zuchi Siple, Universidade do Estado de Santa Catarina, Centro de Ciências Tecnológicas.

Licenciada em Matemática pela Universidade Federal de Santa Catarina- UFSC, mestre e doutora em Engenharia de Produção -UFSC e pós-doutora em Educação Matemática pelo Institut National de Recherche Pédagogique-INRP, Lyon-França. Professora associada do Departamento de Matemática do Centro de Ciências Tecnológicas da Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC, onde desenvolve atividades de ensino, pesquisa e extensão nas áreas de Matemática e Educação Matemática. Professora do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências, Matemática e Tecnologias (PPGECMT) da UDESC e lider do Grupo de Pesquisa NEPesTEEM ? Núcleo de Estudo e Pesquisa em Tecnologia Educacional e Educação Matemática. Áreas de trabalho e interesse em Educação Matemática : Tecnologias, Ensino Superior e Formação Docente

Published

2021-09-30

How to Cite

Lima, J. M., & Siple, I. Z. (2021). GEOGEBRA CLASSROOM: UMA PLATAFORMA VIRTUAL COM FERRAMENTAS MATEMÁTICAS INTERATIVAS. Revista Paranaense De Educação Matemática, 10(22), 493–515. https://doi.org/10.33871/22385800.2021.10.22.493-515

Issue

Section

Relatos de Experiência